Beleidsplan en beloningsbeleid

Artikel 10 van de statuten luidt:

Het is het bestuur der stichting niet toegestaan om aan bestuursleden een beloning, vacatie- of presentiegeld

toe te kennen, doch een vergoeding van de gemaakte kosten kan wel.

.

Beleidsplan

• Dit beleidsplan is een schriftelijke weergave van het beleid dat onderhavige stichting voert in overeenstemming met de richtlijnen van Lionsclub Donge Vallei.
  • De weergave van het beleid is in het jaar 2007 schriftelijk vastgelegd en daarna jaarlijks bevestigd door de lionsclub, om als ANBI (algemeen nut beogende instelling) aangemerkt te blijven.
  • In haar jaarverslag aan Lionsclub Donge Vallei, toetst de stichting ieder jaar opnieuw bij de leden van de lionsclub, of de stichting voldoet aan dit beleidsplan.
  • De stichting financiert op aanwijzing van de Lionsclub Donge Vallei, instellingen, verenigingen en personen die bij de lionsclub daartoe een verzoek hebben ingediend.
  • De stichting kan eveneens goede doelen financieren die door een lionslid of begunstiger worden aangedragen, indien de stichting daartoe van betrokkene de financiële middelen ontvangt. De stichting werkt hier uitsluitend aan mee indien zij ervan overtuigd is dat het goede doel valt onder de doelstelling van de stichting.
  • Om goede doelen te kunnen blijven financieren waaraan de lionsclub zich voor meerdere jaren heeft gecommitteerd, tracht de stichting lijfrenteovereenkomsten af te sluiten met leden en niet leden van Lionsclub Donge Vallei.
  • De stichting tracht haar vermogen eveneens te vergroten door leden en niet leden van de lionsclub via mondelinge of schriftelijke oproepen, giften te laten doen aan de stichting.
  • De stichting tracht bank- en administratiekosten zoveel mogelijk te financieren door 1% van donaties die worden gedaan op verzoek van begunstigers, als kosten in rekening te brengen.
  • De gelden die door de penningmeester worden beheerd, worden uitsluitend bancair aangehouden en zoveel mogelijk rentedragend belegd.
  • De stichting gaat geen schulden aan om goede doelen voor te financieren.
  • Uitkeringen aan goede doelen vinden uitsluitend plaats door de penningmeester na goedkeuring door de andere leden van het bestuur.
  • Op iedere bijeenkomst van Lionsclub Donge Vallei, hebben de daar aanwezige bestuursleden van de stichting, overleg over actuele zaken, de stichting betreffende.
  • Tenminste tweemaal per jaar vindt er een formele bestuursvergadering plaats waarvan door de secretaris een schriftelijk verslag wordt gemaakt.
  • Dit beleidsplan blijft van kracht totdat de lionsclub vindt dat het moet worden aangepast.